tisdag 23 augusti 2011

Utvärderingen, typ ett år försent...

Eftersom jag tänkte komma igång med det här lilla experimentet igen, kan jag ju lika gärna berätta hur det gick förra gången:

Jag lyckades hålla den budget jag hade satt (jag nämner den i ett tidigare inlägg), och hade faktiskt 200 kr över av den när nästa månad kom. Det gick bra att handla, det tog ofta lite längre tid i affären - även om jag annars också brukar ta tid på mig. Något som jag kanske glömt räkna med är att de flesta studenter faktiskt festar ibland. Det finns ekologisk cider och ekologisk öl, men hade jag varit ut någon kväll och köpt någon dricka, ekologisk eller inte, så hade allt sett annorlunda ut. Jag går inte ofta på bio heller, eller shoppar mycket kläder  - så många "normala" intressen som jag inte har, har jag ju sparat några kronor på. Det är lite en prioriteringsfråga.

Konsumtion, vår överdrivna konsumtion, är ju en miljöfråga också. Eftersom jag inte har köpt någonting mer än det jag har behövt, har jag kanske sparat några kronor på det också. Så det har projektet har gått jämnt upp (när jag har följt det, men livet började strula lite mitt i så jag avbröt det) ekonomiskt.
Jag bad er läsare (om jag har några?) att ställa frågor, men jag har bara fått en fråga, som jag har tänkt ägna ett eget inlägg åt. Ni kan fortfarande, och gör det gärna!, komma med frågor eller tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar