fredag 19 augusti 2011

Om jag får dina kläder, så får du mina...?

Tänkte jag skulle försöka sparka liv i den här bloggen igen, med att berätta om något jag var med på i våras. Naturskyddsföreningen i min stad hade ordnat en klädbytardag, och eftersom jag kände mig rätt less på min garderob, rev jag ut allt i den och sorterade i två högar: "Skulle kunna tänka mig att byta" och en "Vill absolut ha kvar", sen stuvade jag ner byteshögen i min träningsväska och gick för att se vad som fanns. När jag hem igen var jag förundrad: Jag hade en helt ny garderob (eller ja innehållet), och det hade inte kostat mig ett öre! Och så enkelt!

Och inte heller behöver man vänta på att någon ska anordna en klädbytardag i  sin byggd, man kan enkelt ordna en själv: Bjud hem dina vänner, och dina vänners vänner (?), be dem ta med sig de kläder de vill byta bort och sen... ha kul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar